Vinkevindue

Børns farvelrutine afhænger meget af dig som voksen. Det at sige farvel kan foregå hvor som helst, så længe man som voksen har lavet en klar og tydelig aftale om, hvordan det sker, og hvornår det sker.

Et vindue til at vinke i, kan agere som en nænsom måde for både barn og forældre at sige farvel. Dette ritual kan nogle gange hjælpe til at adskillelsen føles lettere.

I huset har både vuggestue og børnehave hver sit vinkevindue - det kan børnene stå ved, når der siges farvel. Nogle gange sammen med en voksen.

Om morgen mellem 7-8 opholder vi os i bevægelsesrummet, og kan derfor ikke følge med barnet ned i det normale vindue. I stedet benytter vi os af bevægelsesrummet store panoramavindue i stedet. På den måde kan vi bedre hjælpe barnet, hvis situationen skulle blive svær for barnet.