Søvn

Søvn er en meget vigtig del af betingelserne for børns udvikling og trivsel. Vi gør derfor meget ud af børnenes søvn og opfordrer til, at de sover til middag så længe som muligt.

Vi vækker ikke børnene, når de er faldet i søvn. Sover børn, er det fordi, de er trætte. Vi lægger vægt på, at børnene er friske til at deltage i dagen.

Mange forældre bekymrer sig om barnets middagslur har indflydelse på nattesøvnen. Vi forholder os til de søvnforskere, der lægger vægt på en god soverutine, samt at et barn der ikke er udmattet, får den bedste søvn. Populært sagt; "Søvn avler søvn".

Vi vil gerne i dialog, hvis der er vanskeligheder med søvnen derhjemme, så kom derfor gerne og spørg os til råds og lad os lægge en fælles plan, der kan fungerer for både barnet og resten af familien.