Sammenhæng til børnehaveklassen

Vi udarbejder et overgangsskema for alle børn, når de skal til at i skole, for på den måde at hjælpe til en god overgang. I institutionen forbereder vi børnene til skolelivet ved hjælp af særlige skoleaktiviteter i perioden mellem januar og april.

For at skabe en fælles referenceramme for skolebørnene laver vi et brobygningsforløb sammen med de andre institutioner, der har tilknytning til Skolen i Sydhavnen. Vi arbejder ud fra at ”kendskab giver venskab”, og derfor arbejder vi sammen på tværs af institutionerne.

Vores ønske er, at børnene får et fællesskab med dem, de skal starte i skole sammen med. I hele den store ”Førskole” gruppe arbejder vi bl.a. med fælles sanghæfter, fælles tigertræning (en bevægelsesmetode for børn og voksne), faste fælles lege, vi får besøg af skolens pædagoger, besøger skolen og fritidsinstitutionen og tager på fælles ture.